niedziela, 1 marca 2015

Czas się przełamać.

Dobry wieczór, Dzień Dory, Dobranoc.

Po raz pierwszy od nie wiem jak dawna spędziłam dzień z rodzicami i bratem. Było to dla mnie ogromnym zaskoczeniem, zero sprzeczek, kłótni czy krzyków. Odwiedziliśmy pobliskie stadniny koni, miasteczka i napstrykałam sporo zdjęć. Całkiem miła odskocznia od tej szarej rzeczywistości i dobry sposób na wypełnienie nudnej niedzieli.
Jako przerywniki postanowiłam dodać kilka zdjęć z dzisiejszego dnia.
Długo zastanawiałam się o czym mogłabym tu napisać. Gdy usiadłam przed laptopem i otworzyłam okienko "nowy post" nagle wpadłam na mnóstwo pomysłów. Po czym pojawił się kolejny problem
"-jaki temat?"

Doszłam do wniosku, że wielkim problemem dla nas jest szczerość. Boimy się szczerze oceniać i podawać naszą opinię: "-Tak jestem w stu procentach szczera. Mówię Ci wszystko.". Może i mówimy wszystko, ale to co chce usłyszeć druga osoba a nie to co my myślimy. Często robimy tak by nie urazić drugiej osoby. Chociażby będąc z przyjaciółką czy przyjacielem na zakupach. Prawdziwy i szczery przyjaciel potrafi powiedzieć prawdę: "-Słuchaj, nie wyglądasz za dobrze w tej bluzce.Pogrubia Cię,". Natomiast przyjaciel, który próbuje się nam podlizać będzie chwalił wszystko, najbrzydszą koszulkę czy najdziwniejsze decyzje. Mimo tego, że jego prawdziwa opinia może różnić się od tej co mówi to on chce być po prostu miły. Tylko często nie zdaje sobie sprawy, że w ten sposób może zaszkodzić i sobie i nam.
Bycie szczerym a bycie chamskim to dwie inne rzeczy. Musimy znaleźć tą granicę, by nasza szczerość nie sprawiała przykrości innym. Trzeba nauczyć się ją przekazywać. Niby prosto z mostu jest tak super i w ogóle ale często nie myślimy wtedy nad uczuciami drugiej osoby tylko nad samym sobą.
Jak odróżnić szczerość od chamstwa?
Wyobraźmy sobie sytuacje, że twoja przyjaciółka ubrała sukienkę w której wygląda "grubo". Spróbuj przekazać jej tą wiadomość w jak najłagodniejszy sposób. "-Hej, słuchaj ta sukienka nie za dobrze na tobie leży, za bardzo się opina tu i tam."
Przekazałeś prawdziwe informacje, szczerze i w miły sposób.
Postawmy się w tej samej sytuacji, ale twoja odpowiedź nie będzie już szczera, będzie wręcz chamska. "-Ei, słuchaj wyglądasz w tej sukience jak gruba świnia, zdejmij ją lepiej."
Zanim coś powiesz zastanów się dobrze nad konsekwencjami i uczuciami drugiej osoby. Nie ważne czy gruby, czy chudy, czy mały, czy duży, czy chłopak,, czy dziewczyna ale oni mają UCZUCIA ;)

Czas się przełamać, nie warto dusić w sobie swoje myśli i mówić wszystkim to co chcą usłyszeć inni. Nie piętrzmy w sobie myśli, bo nie wyniknie z tego nic dobrego. Nie możemy zapominać, że zależnie od sytuacji trzeba je  ubrać w słowa tak by były odpowiednie.
Szczerość to podstawa! :)









                                        Gustaw :)




                                                                                                                                  Gwiazdka :)






6 komentarzy:

  1. Ostatnio takze nie mam sprzeczek z rodzicami i czesciej spedzamy wspolnie czas a rozmowa nie konczy sie na pytaniu "jak w szkole?" Sama czesto boje sie komus powiedziec prawde jednak staram sie nikogo nie oklamywac.

    OdpowiedzUsuń
  2. oj ja nie wiem kiedy ostatnio spędzałam czas z rodzicami ;) piękne koniki na zdjeciach ;) http://creamshine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładne konie. a ja ostatnio z rodzicami w kinie byłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bursztynowo - kojarzę tą miejscowość :D Gdzieś koło Łeby? :D
    Przesłodkie zwierzaki!
    Dziękuję za odwiedziny u mnie i zapraszam częściej!
    Ja z chęcią będę tu zaglądać ;)
    www.camesss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Siema :-D
    Masz rację co do szczerości
    Ja osobiście jestem bardzo szczerą osobą
    Oczekuję też szczerości od innych
    To jest chyba oczywiste, ale najwyraźniej nie dla wszystkich
    Coraz częściej można spotkać się z osobami, którą ci ściemniają
    Albo, żeby się podlizać, tak jak napisałaś, albo wręcz upokorzyć.
    Co do zdjęć, są śliczne
    Zakochałam się w tych psach.
    *___*
    Pozdrowienia dla braciszka ze zdjęcia :-)
    Jeśli miałabyś ochotę na opowiadanie, zapraszam do mnie:
    you-are-not-alone-i-am-sorry.blogspot.com
    Całusy
    xxx

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!
~Każdy komentarz bardzo motywuje do dalszego działania!
~Nie bawię się obs/obs. Obserwuje tylko blogi które mnie zaciekawią.
~Spam oraz wulgarne komentarze zostają usunięte
~Zostaw link do swojego bloga w komentarzu a na pewno zajrzę :)